woensdag 28 juli 2010

woensdagavond


Woensdag
in het verschiet
gepland: een avondje film
zijn voorstel
algemeen
ik hield wat afstand
zei niet meteen ja
beste vriend kan niet
vriendin van hem met een vriend wel
kwartet dus
rettekentet!

woensdag
in het verschiet
gepland: een etentje van te voren
zijn voorstel
naar mijn interpretatie
niet algemeen
enkel hij en ik
denk ik
ik zei ja
zonder er verder over na te denken
dat doe ik nu dus
pierewierewietikweetetniet

De eerste keer
sinds die avond
alleen (mogelijk)
met twee
(toch tijdens het eten alleen met twee(?))
...
gaat er iets gezegd worden
gaan we zwijgen
en doen alsof
en het negeren

zucht
woensdag
en ik besef
dat ik moet kiezen en vechten voor mezelf
in dit hele proces
weten waar ik sta
weten waar ik naartoe wil

ik weet het
sinds lang
weet ik het weer
wat ik wil
waar ik naartoe wil
zéér duidelijk
al weet ik niet waar dat dan uitkomt
maar ik weet het

nu gewoon volhouden
balans zoeken
en doorgaan
rechtdoor
zonder al te veel bochtwerk
mezelf glashelder stellen

want alleen dan
ben ik wie ik wil zijn
en waar ik wil zijn
bij mezelf in eerste instantie

mijn horizon
is kraakhelder
en uiterst recht
ik heb een doel voor ogen

op weg naar mezelf
en als hij in al die tijd
aansluiten wil
dan mag dat

maar ik ga niet achterom kijken
en mijn hand uitsteken
en vragen 'kom je'

ik ga vooruit
naar mijn horizon...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten