woensdag 9 maart 2011

Nachttelefoon nr. 2

5u29 ik slaap

5u30 mijn gsm gaat
Weer een lang nummer
Miss?
Oh!
Glimlach langs beide kanten.
Ik ben veilig en wel toegekomen in het hotel.

De lijn was stukken beter dan vroeger die nacht en ik was wederom helemaal blij hem te horen.
Even wat gebabbeld, over zijn vlucht, zijn zoektocht naar het hotel en de vergissing in verband met de boeking waardoor hij een upgrade had gekregen.

Hoe laat is het daar nu?
Ah, half zes.
In de namiddag?
Nee, in de nacht.
Oh nee! Sorry, dan bel ik je al een tweede keer wakker deze nacht. Ik dacht echt dat het daar later was dan hier.

Gelach, langs beide kanten van de lijn.

Ik zie je graag!
Ik smelt langs deze kant van de lijn. ‘Ik u ook’.
Ik mis je hier wel zei ie. Dat grote bed in die hotelkamer, het besef dat ik dit niet met je kan delen. Ik zal wel schrijven en foto’s trekken, maar toch, een nieuw gevoel, zei ie.
Ik gaf eerlijk toe dat ik vandaag ook een hele moeilijke dag gehad had, dat er tranen waren geweest maar dat we anderzijds daardoor ten volle beseffen hoe diep dat gevoel zit en dat het dus in feite een heel schoon gevoel was. Maar dat ik nu gelukkig was hem te horen.
Ja, dat hoor ik, zei hij.

Bel me eens terug op dit nummer, zei ie, om te testen of dat ook in die richting werkt. Niet dat we een peperdure telefoonrekening gaan creƫren maar misschien dat we zo toch contact kunnen houden.
Ik hing op. Belde, hij nam op. Woehoewwwwwwww!

We praatten nog wat, ik beloofde de sms op dit andere nummer nog eens te proberen en dan moesten we ophangen. Aaarhg, hij ondernam niets, ik ondernam niets.

Ik geef je een ‘goeiemorgenkus’.

Hij zoende een zoen door de telefoon.

We kunnen niet opleggen zei ik en we lachten allebei. Op 3 zei ik.

1, 2, 3…

En daar lag ik, alleen onder de dons… Al glimlachend.

Even testen of die sms werkt. Ja, onmiddellijk bevestiging.
En onmiddellijk een sms terug van 'mijn koning'...

WOEHOEWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW!!!

2 opmerkingen: