woensdag 26 oktober 2011

beslist

En ik drukte zonet op de knop
na dagen en dagen van twijfel
besliste ik
nadat een vriendin zei: 'doen'

Het is vechten om in balans te blijven
het is lachen en rustig worden als je samen bent
er is zoveel gevoel
Ontmoeten, eten, dingen uitzoeken voor New York
dingen plannen voor na New York
lachen, aantrekken, omhelzen, avond en nacht
wakker worden
die tedere blik die mijn ogen vangt...
en de dag erna ook weer alleen zijn...
en zoeken naar je eigen glimlach.

En alles ligt er
er is alleen die stap
die twijfel
weten dat het nog kan gebeuren, wij twee...
aldus hij
en ook... niets weten...

De momenten dat ik alleen ben
zijn er geen mooie
onzekerheid...
tranen...
En zo'n moment als New York
dat komt er nooit meer
van vrijdagavond tot zondagavond de week erop... samen

In eerste instantie ga ik me amuseren
dat welverdiende verlof ten volle voelen
maar ergens weet je
dat dit de dingen bloot moet leggen
is het niet nu
dan is het minstens erna
want erna
zijn de dagen, de weken, de maanden...
dan verglijden ze zomaar
dit
24/24u, 7/7 samen... dat komt niet meer...

Al ga ik in New York gewoon vieren
vakantie
mezelf
en de maanden die we wel met het volle geluk achter de rug hebben
New York is er niet om ongelukkig te zijn
om te twijfelen
New York is er om me ten volle te smijten
en te zijn wie ik ben
en niet wie ik niet wil zijn...

Dus drukte ik
op de knop
zonet, dankzij die vriendin...
Die duw in de rug had ik nodig
ik boekte een helikoptervlucht boven New York
voor ons twee, 20 minuten lang...
op de dag dat we normaal een jaar samen zouden geweest zijn
'I'll show him heaven'...

2 opmerkingen:

  1. Mooi!

    Geniet ervan... geniet van het moment, van Soulwax (yes, I'm jealous :-)), van mekaar en denk niet te veel aan vroeger of later...

    Gewoon nu.

    Enjoy!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt heavy. Gewoon genieten van het moment zou ik zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen