dinsdag 17 augustus 2010

Balans

Ik zoek hier woorden die ik niet vinden kan. Ik zoek een uitleg die ik amper onder woorden brengen kan. Ik zoek balans. Balans om mijn hoofd de nodige “openheid” te gunnen en tegelijkertijd ook de nodige “afronding” te gunnen. Sommige dagen lukt dat wonderwel. Andere dagen voel je een kleine wrijving in je hoofd en weet je dat de balans om kan slaan.


Loslaten en aanwezig blijven is een moeilijke situatie. En aan de hemelpoort is men vergeten een handleiding uit te typen die men me zou kunnen bezorgen.

Genieten met grote G is een kunst. Vrijdag slaagde ik daarin. Zondag, gezeten bij een nieuwe muzikale zomerlading, ondanks de regen, deed ik dat opnieuw. Gezelschap (ook met grote G) maakt je dat soms gewoon mogelijk.

Nieuwe voorstellen worden gedaan, nieuwe plannen worden gesmeed. Agenda’s raken gezamenlijk gevuld en soms kijk ik naar een toekomstige week waarin drie afspraken reeds gepland staan…Niet nadenken en gewoon ondergaan is één zaak… Mijn hoofd is er een ander. Wanneer moet je ‘stop’ zeggen en terugkeren naar jezelf en leuke dingen laten passeren, nét omdat het niet ‘verstandig’ lijkt…

Iets in zijn gevoel houdt hem tegen… Waarom houdt mijn gevoel zich dan niet tegen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten