maandag 23 augustus 2010

Voorgrond

De kogel is door de kerk


Of zo voelt het toch

De knop moet om

En door het gesprek van zaterdag

Is er toch iets in me

Dat zegt: vooruit miss, vooruit

Stilstaan heeft geen zin

En als ik maar sterk genoeg ben

Dan moet me dat

Alleen

Lukken



Geconfronteerd worden met je eigen ik

Doet alles ook in vraag stellen

En zorgt ervoor

Dat je jezelf

Eens onder de loep neemt



Ik trok er de nodige conclusies uit

En wens me

Vanaf deze week

Beetje bij beetje

Op de voorgrond te plaatsen

‘mijn voorgrond’



Ik ben een achtergrondzangeres

Een spring in t veld

Voor jan en alleman

Geen problemen mee

Ik doe dat gewoon graag

Ik speel de protagonist wel op andere gebieden

Maar door altijd in de bres te springen

En iedereen een hand uit te steken

Verlies ik mezelf wel eens uit het oog



Dus koos ik richting

Ga ik binnenkort met de rugzak

Trekken

Door Syrië en Jordanië

‘Mijn’ stukje ‘weg van hier’

En wederom ‘dichter naar mezelf’

Blij blij blij

Dat ik er eindelijk uit ben

Blij blij blij

Met die keuze van mij



Dus koos ik richting

Maakte een afspraak

Met acupuncturist

Om die balans in mezelf

In evenwicht te brengen

Deze week nog

Laat ze maar steken



Dus koos ik richting

Ga ik terug voor gestructureerd

En gezond eten

Omdat ik dat de afgelopen maanden

Verwaarloosd heb



Dus kies ik richting

En ga ik binnenkort weer sporten

Al zal dat enige organisatie vergen

In mijn overvolle agenda



Er zal nog wel plaats zijn

In die drukke agenda

Voor anderen

Maar in eerste instantie

Vul ik die agenda voor mezelf



In plaats van neer te zitten

En spijt te creëren in die vier kamers van mijn hart

Wandel ik in een gestaag tempo

Voet per voet

Vooruit

Op ‘mijn podium’

‘This is my stage’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten