dinsdag 5 oktober 2010

ik ik ik ik ik, ik ik ik ik ik ben een bitteke zot

de titel geeft het toe
zonder schroom
ik ik ik ik ik (zoek een zeker ritme en zing mee)
ik ik ik ik ik (ja!)
ben een 'bitteke' zot!

iets voor 2 in de nacht
en ik ben volop bezig
aan een dossier van het werk
dat ze hier binnen hebben gesmeten
omdat ze er zelf niet aan uitraakten

Dossier nr 1 werd ergens na middernacht al afgewerkt
Nu dus nummer 2


ik ik ik ik ik (zoek opnieuw dat ritme en zing mee)
ik ik ik ik ik (ja!)
ben een 'bitteke' zot!

Maar toch
het is beter
dan wakker liggen
en denken aan 'hem'
die niet wakker ligt van mij
(ook ik kan daar heel nuchter in zijn)
Vannacht lag ik weer wakker
woelen als een rat
(en ik haat ratten)
en ni maar dan ook écht ni
kunnen slapen
drie weken tussen vier muren maken je zot!

Het is zot
ziekenverlof hebben en intens werken
maar ik laat mensen niet graag in de steek
en dat gevoel heb ik toch wel met dat plat liggen

Vandaag lag ik ook nog eens plat op tafel
Oei oei oei
zei de acupuncturiste
(alternatieve therapie wordt dan gegrepen als de rest
niet echt schijnt te helpen)
ola ola
ik zie het al
hier hier en hier zei ze
Ze is niet de vrouw van veel woorden maar als ze iets zegt...
zat ze er knal op
'uhu', kreunde ik...

Maf dacht ik wel
(misschien is die ook een 'bitteke' zot)
dat die zonder dat ik iets wijs
gewoon aan mijn rug kan 'zien'
waar gewone dokters een scan voor nodig hebben

Tsjakkaaaa
naald hier en daar en ginder erin
- dit keer deed het geen pijn - 
en liggen, blijven liggen

Een veertigtal minuten later
werd ik verlost
en ik moet héél eerlijk
en even wantrouwig als menig lezer
toch toegeven
dat ik al de hele middag minder pijn heb
dan gisteren en vanmorgen...

Voor de rest
gaf ze me stipjes
ja
zo
gewoon
punt punt punt
hier daar ginder
en stickjes
moxastickjes
(nee geen mocca-ijsje!)
om die punten 'op te warmen'
twee keer per dag...

Logeren bij de ouders
is dus nodig
alleen al
omdat ik niet aan mijn rug kan 
Hilarische toestanden hier vanavond
toen mijn moeder die stick boven die puntjes hield
en ik 'stop' riep elke keer het me te warm werd
a ja want zo moet dat had de madam gezegd
maar mijn knie ook uit reflex naar boven kwam
en mijn moeder dan heel hard schrok en riep

Hilarisch
mijn zus had er de slappe lach bij
ik had er een brandwonde in de knieholte bij
het resultaat:
mijn zus moest verder doen 
en mijn moeder kon chillen

2 u bijna
en ik moet nog iets opzoeken om dat dossier te vervolmaken
maar ik lig plat
en blijf dat toch effe doen
tot morgen

maar we weten het
ik ik ik ik ik (opnieuw)
ik ik ik ik ik (ja!)
ben een 'bitteke' zot!

1 opmerking: