zaterdag 20 november 2010

the sooner the better

De morgen was rustig. Gewoon rustig wakker wordend, nog wat bekomend en slap van gisteren. De badkamer in, kleren zoekend en daar gaat de telefoon... Wat voelt het warm plots... Iemand die informeert hoe het met je gaat... Het doet me elke keer wat. We groeten elkaar 'goeiemorgen'... En spreken later op de middag af voor een wijnproeverij.

Tegen de namiddag vind ik even de zetel. Een andere vriend die smst me wakker. Ik bel hem even... Leuk.

De auto in, richting wijnhandel. Andere vrienden zijn er al en omarmen me hartelijk. Fijn hier te zijn. De ene wijn na de andere gaat door de monden. Van slecht tot hmmmm. Hij vervoegt het gezelschap en ons geheim is nog steeds het onze.

We zakken af naar een italiaan. De ravioli is heerlijk maar valt als een bom op mijn maag. Ik deel gretig mijn bord uit. We nemen buiten afscheid van de vrienden, wandelen naar de auto's en laden de wijn over.

Hij moet nog weg, ik ga naar huis... Een lange zoen ter afscheid... Hmmm...

Tot? Tot dinsdag? Tot dinsdag, vraagt ie? Ja, jij bent dan vrij en ik ben dan vrij... Maandag, zegt ie? Ok, maandag lach ik... ik bel je...

1 opmerking: